torsdag den 15. oktober 2015

Familielivet vs drømmene

Jeg elsker mit familieliv - jeg uden tvivl kun sat på denne jord for a være kæreste og mor .. jeg elsker mit liv med min kæreste og vores børn så højt! Og ville aldrig give det væk for noget eller bytte det..

Men når det er sagt ...

Så har jeg også drømme som jeg i perioder syntes er rigtig svære at forenige med familielivet. .

- Jeg gad godt træne HVER dag
- Jeg gad godt tage ekstra uddannelser
- Jeg gad godt være sådan en sundhedsfreak som havde overskud til at købe massere af grønsager og spændende frugter og andre sunde og nærende ting som er 10 gange bedre for kroppen end kage og slik.

Og jeg ved godt at disse drømme sagtens kan gå i opfyldelse selvom man har familie "du skal bare kæmpe for det" "det handler om at ændre tanke gang og se mulighederne"

- ja ja det godt du! Men når du står med en konstant forkølet og halv syg lille pige på armen, selv er ved at gå ned med snot og influenza, har brugt 2/3 dele af din energi på jobbet og egentlig ikke har sovet mere end 10 timer sammenlagt den sidste uge fordi babyen ikke vil sove om natten og først vælger at overgive sig til søvnen kl 3 hvortil ens vækkeur ringer kl 5... - så er der altså ufattelig langt til den der overskudsagtige jeg snupper da lige en omgang træning efter arbejde for derefter at købe masser af frugt og grønt jeg kan eksperimentere med i mit køkken - det handler pludselig om basal overlevelse - skal jeg have overskud til at træne eller til at holde mig vågen længere end ungerne ?
- og ja! Træning giver energi - I know - men stadig er det bare ikke argument nok!

Men mit håb er da uden tvivl at jeg en dag vil få overskud til alt det jeg drømmer om og at alt en dag vil gå op i en højere helhed! End til den dag takker jeg mig lykkelig for min dejlige kæreste som eller mig hvad enten jeg vejer det ene eller det andet, laver hakkebøffer for 3 dag i træk fordi det nemt eller om jeg laver spændende internationalt healthy food..

Bare lidt tanker herfra 💜

Hvordan ser det ud hos jer ? Går det hele bare hånd i hånd mod lykkens landevej?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar